Rodzaje nielegalnych reklam cenowych

Po tym, jak w tym tygodniu wyszło na jaw, że Amazon, podobnie jak wcześniej linie lotnicze i Uber, stosuje surge pricing na swoich produktach, konsumenci byli słusznie oburzeni – dlaczego ten sam produkt ma kosztować więcej tylko dlatego, że więcej osób go chce, zwłaszcza gdy ta podwyżka ceny nie jest przekazywana producentowi produktu?

Surge pricing, choć nie jest ulubionym sposobem ustalania cen przez klientów, nie jest sam w sobie nielegalny. Ale jest wiele innych praktyk cenowych, które mogą wpędzić małą firmę w kłopoty z prawem. Oto kilka z nich.

Dynamiczne ustalanie cen

Dynamiczne ustalanie cen, które podobnie jak surge pricing może zmieniać się w zależności od popytu, również nie jest samo w sobie nielegalne. Jednak dyskryminacja cenowa może przekroczyć granicę, jeśli jest oparta na niedozwolonych czynnikach, takich jak rasa, płeć, religia lub narodowość, lub jeśli narusza federalne ustawy antymonopolowe, szkodząc zdolności konsumenta do konkurowania o uczciwe ceny.

Przynęta i zamiana

Przedsiębiorcom nie wolno również reklamować oferty lub produktu bez zamiaru honorowania oferty lub sprzedaży produktu po danej cenie. Może to być szczególnie powszechne w rynkach internetowych, gdzie firmy mogą kupować reklamy lub adwords bez dowodu, że oferują produkt. Groupon został pozwany za tę praktykę po tym, jak firma turystyczna z San Francisco twierdziła, że kuponowa usługa zakupiła słowa kluczowe związane z wycieczkami w usłudze Google AdWords, ale nie poparła ich rzeczywistymi kuponami związanymi z wycieczkami.

Fałszywe ceny sprzedaży

Wszyscy uwielbiamy dobre okazje, ale skąd mamy wiedzieć, jak dobra jest dana oferta? Zazwyczaj porównując cenę wyprzedaży z ceną oryginalną. To dobra praktyka, o ile sprzedawcy nie kłamią na temat oryginalnej ceny. Niedawny pozew sądowy wymierzył w Macy’s, Kohl’s, JCPenny i Sears za robienie właśnie tego. Niektóre prawa ochrony konsumentów zabraniają sprzedawcom twierdzić, że dany produkt jest na wyprzedaży z oryginalnej, niesprzedawalnej ceny, jeśli w ciągu ostatnich trzech miesięcy nie oferowali go w tej cenie.

Ustalanie cen jest generalnie do sprzedawcy, ale sprzedawcy muszą uważać na te nielegalne prawa cenowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *